Jak zdobyć klientów, aby zarabiać więcej?

0
16
jak zdobyć klientów

Działalność każdej firmy odbywa się na spełnianiu oczekiwań klientów, niezależnie od tego czy jest to działalność usługowa czy handlowa. Umiejętności sprzedażowe potrzebne są wszędzie. Trzeba dowiedzieć się, jak zadowolić swojego klienta, jak spełnić wszystkie jego potrzeby, aby był zadowolony i powrócił.

Jak pozyskać nowego klienta?

Jak zdobyć klientów? Bardzo trudne dla niektórych sprzedawców jest pozyskanie nowego klienta. Wszystko rozpoczyna się od tego, że trzeba uświadomić człowiekowi pewną potrzebę. Inny wariant jest taki, że trzeba, mówiąc kolokwialnie, ukraść klienta konkurencji. Jedno i drugie zadanie wydaje się bardzo trudne. Klienta można zdobyć na różne sposoby. Najprościej, jak się wydaje, jest wtedy, kiedy klient sam przychodzi do sklepu. Wtedy jest on przynajmniej wstępnie zainteresowany ofertą danej firmy. Rolą sprzedawcy jest podtrzymać to zainteresowanie i wyjaśnić wątpliwości, a na końcu zamknąć sprzedaż. Są to pewne umiejętności sprzedażowe, których trzeba się nauczyć. Nikt się z nimi nie rodzi, ale niektórzy mają naturalne predyspozycje. Klientów można szukać także w mediach społecznościowych, można także sprzedawać przez telefon. Najważniejsze jednak to starać się zawsze zrozumieć jakie klient ma potrzeby. Należy inaczej patrzeć na sprzedaż, nie jak na wciskanie czegoś, ale jak na zaspokajanie potrzeb. W ten sposób sprzedawca jest w stanie sporo zarobić. Pozyskanie nowego klienta to bardzo dobry znak, zwykle oznacza to, że oferta firmy jest atrakcyjna, a także, że sam sprzedawca dobrze się spisał.

Utrzymanie klienta

Eksperci twierdzą, że trudniejsze od zdobycia nowego klienta jest utrzymanie obecnego. Ludzie nieustannie porównują ze sobą oferty, zarówno jeśli chodzi o rzeczy materialne, jak też o usługi. Nawet jeżeli ktoś chodzi do jednego fryzjera przez piętnaście lat, to jakaś mała drobna rzecz może sprawić, że ktoś tego usługodawcę opuści na rzecz kogoś innego. Dlatego też nieustannie trzeba być w kontakcie ze swoimi klientami i przekonywać ich, że jest się w stanie zaspokoić ich potrzeby. W każdej branży trzeba się rozwijać. Trzeba być o krok przed klientem. Znajomość różnych nowinek branżowych bardzo pomaga. Wtedy można szybko zaproponować klientowi coś nowego, czego konkurencja jeszcze nie ma. Oprócz sprzedaży istnieje tak zwana obsługa posprzedażowa. Chodzi tutaj o to, aby interesować się, jak dany produkt czy usługa wpłynęła na klienta, czy klient jest zadowolony, czy może chciałby coś zmienić. W oparciu o taką analizą można ulepszyć ofertę swojej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here