Jak spalać tłuszcz a nie mięśnie – czyli jak prawidłowo przeprowadzić redukcję?

0
115
jak spalać tłuszcz a nie mięśnie

Nadmiar tkanki tłuszczowej nie tylko źle wygląda, ale także zaburza naszą gospodarkę hormonalną. Duża ilość tłuszczu powoduje to, że nasz organizm wytwarza więcej estrogenów, co skutecznie obniża poziom testosteronu. Niski poziom testosteronu wpływa negatywnie na funkcjonowanie organizmu mężczyzny. Dlatego tak ważne jest pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Jak spalać tłuszcz a nie mięśnie?

Regularne treningi siłowe sprawiają, że nasze mięśnie mogą rosnąć. Jednak wraz z tkanką mięśniową, przybywa nam także tłuszcz. Ma to związek z nadwyżką spożywanych kalorii, co jest konieczne do budowania mięśni. Jednak jeśli nadwyżka jest zbyt duża, to wraz z mięśniami przybędzie nam sporo tkanki tłuszczowej, którą później musimy zredukować. Należy to zrobić z głową, gdyż niewłaściwie przeprowadzona redukcja prowadzi do katabolizmu mięśniowego. Jest to proces, w którym nasz organizm pozbywa się mięśni, żeby mieć energię do funkcjonowania. Katabolizm zachodzi kiedy mamy zbyt duży deficyt kaloryczny, a dodatkowo wykonujemy dużo treningów cardio. Oprócz tego wiele osób na redukcji rezygnuje z treningów siłowych, co jest błędem. Żeby spalać tkankę tłuszczową, musimy zadbać o odpowiednią dietę i regularnie ćwiczyć. Trening siłowy zapobiega katabolizmowi, a cardio spala kalorie. Dlatego możemy ćwiczyć 3 razy w tygodniu siłowo i 3 razy cardio. W spalaniu tkanki tłuszczowej ważna jest także dieta.

Jaka dieta na redukcji?

Układając dietę na redukcji powinniśmy przede wszystkim skupić się na ilości spożywanych kalorii. Do spalania tłuszczu potrzebujemy deficyt kaloryczny. Powinien on wynosić około 20-30 procent naszego dziennego zapotrzebowania. Taki deficyt pozwoli nam na spalenie około 0,5 kg tkanki tłuszczowej tygodniowo, co jest bezpieczne dla organizmu. Jeśli mamy do zrzucenia kilka, bądź kilkanaście kilogramów, to warto co 3 tygodnie zrobić sobie tydzień przerwy. W tym czasie możemy spożywać tyle kalorii, ile wynosi nasze zapotrzebowanie. Po tygodniu przerwy wrócimy do deficytu. Dzięki tej metodzie wytrwamy na redukcji przez dłuższy czas. W diecie powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim a ilość białka. Na redukcji musimy spożywać 2 g białka na każdy kilogram docelowej masy ciała. Dzięki temu nie spalimy mięśni, tylko tłuszcz.

Pomocne w zrzucaniu zbędnych kilogramów mogą być także suplementy. Warto sięgnąć po spalacze tłuszczu. Produkty tego typu zawierają naturalne substancje, które przyspieszają proces spalania tkanki tłuszczowej. Oprócz tego 30 minut przed treningiem powinniśmy przyjąć BCAA. Są to aminokwasy rozgałęzione, które chronią nasze mięśnie przed katabolizmem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here